woensdag 20 februari 2013

Axe Excite: vernieuwend en de lekkerste geur tot nu toe van Axe!



Iedereen heeft de nieuwe reclame van Axe misschien wel gezien. De mooie, vrouwelijke engelen vallen op aarde en gooien hun Aureool kapot op de grond voor degene die met deze nieuwe geur van Axe gedoucht heeft. ´Zelfs engelen zullen ervoor vallen´ eindigt de reclame mee. Nou, ik ben benieuwd of dit echt een vernieuwende douchegel is van Axe. Ik zie dat de verpakking ook vernieuwd is, dus nu ben ik helemaal benieuwd. Lees snel verder wat mijn ervaring is!

Informatie over het merk Axe

Axe is een merk van Unilever, dat in sommige andere landen onder de naam Lynx wordt verkocht. Dit merk verkoopt o.a. deodorant, douchegel en parfum. In de Axe-reclames worden de producten neergezet alsof ze een grote aantrekkingskracht hebben op vrouwen, het Axe-effect.

Waar kan ik de Axe Excite douchegel kopen?

Deze douchegel is te koop bij drogisten, warenhuizen en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, Bijenkorf, Bol.com, Deonlinedrogist.nl, Drogisterij.net, Wehkamp of Otto.

Verpakking

De douchegels van Axe zijn onderverdeeld in 2 verschillende soorten flessen. Er zijn de zwartgekleurde flessen die niet transparant zijn en de transparante flessen, waarbij je makkelijk kunt zien wanneer de douchegel opraakt. Deze Axe Excite zit in een niet transparante zwarte fles. De fles is bijna 17 cm hoog, 3 cm dik en ongeveer tussen de 6,5 en 7 cm breed (in het midden is de fles namelijk iets smaller). Op de voorkant staat duidelijk het logo van Axe gedrukt met de informatie dat het om een de nieuwe geur 'Excite' gaat. Twee zilveren vleugels met een paarse tint staan om het logo heen afgebeeld. Op de achterkant staat allerlei informatie als het logo, de beloftes die ze maken, de contactgegevens voor als je vragen, klachten of suggesties hebt, de inhoud en de houdbaarheid vermeld.


Zoals je op de foto's kunt zien, zijn de flessen van Axe vernieuwd. De fles is iets strakker geworden en heeft meer stijl gekregen. Vooral de bovenkant en dan met name de sluiting is veranderd. Het heeft tegenwoordig geen klikdop meer waarbij je de dop open kunt klikken of trekken. Nu druk je namelijk de dop aan de ene kant naar beneden, waarna er een kleine doseeropening aan de andere kant naarboven komt. Lees verder in het stukje 'gebruik' of deze sluiting een verbetering is...

Geur en kleur

Wow! Ik klikte de nieuwe klikdop open en er kwam meteen een heerlijke geur me tegemoet. Dit is echt een hele nieuwe geur van Axe. Hij lijkt eigenlijk op geen andere geuren die ik van Axe ken. Het is best een moeilijk te omschrijven geur, maar ik ga het toch proberen. Het heeft een hele zachte, zoete geur. Het doet me een beetje aan anijs, marsepein of amandel denken. Het heeft ook wel iets weg van de Amando Amigo eau-de-toilette van vroeger. Het doet me ook een beetje denken aan kermissnoep, zoals een wijnbal, een suikerspin of spekjes. Zoals ik al zei is het moeilijk te beschrijven, maar ik vind dit de lekkerste geur van Axe tot nu toe. De geur is behoorlijk sterk en zal even blijven hangen na een douchebeurt. Gelukkig neemt het snel in sterkte af zodat je geen problemen krijgt dat de geur mixt met je aftershave of eau-de-toilette. De kleur van de douchegel is paars (zie foto). Ook dit is een kleur die ik bij Axe nog niet ben tegengekomen. Je kunt dus wel zeggen dat dit nieuwe product op alle vlakken vernieuwend is.



Is de Axe douchegel fijn in gebruik?

De fles heeft een handig formaat en vorm. Het plastic is wat minder glad, waardoor het een goede grip heeft. Erg handig, zodat het niet zomaar uit je natte handen glipt. Bij deze nieuwe geur hoort ook een nieuwe sluiting. Het is niet meer een klikdop die aan een klein stukje plastic vastzit. Het kwam namelijk weleens voor dat de klikdop eraf scheurde. Bij deze nieuwe sluiting kan dat dus niet meer. Nu druk je de ene kant naar beneden, waardoor de doseeropening een stukje naar boven komt. Deze is ongeveer 1 cm breed en 4 mm hoog. Van de achterkant lijkt het wel op een Cobra slang die omhoog komt en in de aanval gaat (zie foto). Ik moet zeggen dat hij perfect werkt. Het doseren gaat supermakkelijk. De dop sluit goed na het dichtklikken, waardoor je het product makkelijk ergens mee naartoe kunt nemen zoals bijvoorbeeld op vakantie. De douchegel vind ik wel wat aan de dunne kant, waardoor het best makkelijk van je hand afglijdt. De vloeibare zeep schuimt redelijk, maar niet overdreven. Toch is het product best zuinig, want ik doe zeker een maand met één fles. De douchegel is na openenen minimaal nog een jaar houdbaar.

Ook is deze geur voor de liefhebbers verkrijgbaar als:
  • Aftershave
  • Body Spray
  • Dry Spray
  • Eau-de-Toilette
  • Deo Roller

Conclusie

Ik kan er kort over zijn. De Axe Excite douchegel is op alle vlakken vernieuwend en ik vind dit de lekkerste geur tot nu toe van Axe. De prijs valt mee, de nieuwe klikdop werkt uitstekend, de geur is heerlijk en het product is best zuinig in gebruik. Ik ben helemaal tevreden en kan deze Axe douchegel iedereen aanraden! Nu maar afwachten of die engelen naar beneden vallen...

Pluspunten
+ Heerlijke geur
+ Nieuwe sluiting werkt perfect
+ Reinigt goed
+ Handige fles

Minpunten
Geen



Axe kopen bij Bol.com?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Algemene informatie

Merk: Axe
Fabrikant: Unilever
Inhoud: 250 ml
Type: douchegel voor mannen
Verkrijgbaar: drogisterij, supermarkt, webwinkels
Prijs: tussen de 3 en 4 euro
Bekijk de TV-commercial van de Axe Excite douchegel op Youtube. 

Ingrediënten

Aqua, Sodium, Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Parfum, Cocamide MEA, PPG-12, Citric Acid, Sodium Benzoate, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Limonene, Linalool, CI 17200, CI 42090.


Vind je deze Excite geur van Axe lekker ruiken? 
Dan weet ik zeker dat je Axe Excite Deoroller ook de moeite waard vindt!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...